A tiszta klíma, rendes kocsi

A tiszta klíma, rendes kocsi

Miért fontos az autóklíma fertőtlenítés?

Klímát ma már minden autóba szerelnek, főleg a mostanában járatos rekkenő hőhullámok esetén, amik nyáron járják, nehéz is volna meglenni nélküle. Járatjuk nyáron szinte minden alkalommal, ha kocsiba ülünk, de olykor ősszel és tavasszal is egy egy erősebb napsütéses délutánon. Ilyenkor már van akkora hőmérséklet különbség, hogy a levegő nedvességtartalma páraként kicsapódjon a belső rendszereken. Az autóklíma fertőtlenítés eleve rendszeres velejárója kocsink üzemeltetésének, de pont ez az a nedvesség, ahol a baktériumok, gombák örömmel megtelepednek, és fékeveszetten szaporodni kezdenek. Ez egyrészt egy elég kellemetlen szagot eredményez, de ez még a kisebbik gond volna. A szagélményen túl a légtérbe kerülő és ezáltal folyamatosan belélegzett gombák, baktériumok az utastérben tartózkodók egészségére kifejezetten káros. Elegendő koncentrátumban allergiás reakciókat és légúti panaszokat okozhat az autóklíma fertőtlenítés hiánya. Ráadásul a légkondi és légkeringetés eleve szárítja a levegőt, így a nyálkahártyánk sokkal érzékenyebb az esetleges támadásokkal szemben. Pont ezért érdemes az évi rutinba beépíteni egy takarítást is, nem fog fájni a pénztárcánknak, több féle módszer közül is választhatunk.

Spray-es autóklíma fertőtlenítés

Az egyik változata a spay-es autóklíma fertőtlenítésnak a habfürdő. Veszünk egy adagot, a felét befújjuk a légbeszívó üregbe, a másik felét elosztjuk a beltéri szellőzőnyílások között. Tizenöt percre hagyjuk békén, hagy hasson. Utána nyissuk ki jól az ajtókat, hogy kellő huzat legyen, indítsuk be a motort és kezdjük járatni a klímát. Szép lassan elpárolog az összes hab és az autóklíma fertőtlenítés ezzel kész is. A hab eltávolítja a baktériumokat, szennyeződéseket, kellemes illattal töltve meg az utasteret a következő napokban. Mint minden olcsó megoldásnál ennek is megvannak a maga hátrányai, ugyanis nem biztos, hogy a legeldugottabb résekbe is eltalál a hab. Emellett, ha összeáll folyadékká, akár az elektronikában is kárt tehet.

A másik spray-jes módszer a folyékony autóklíma fertőtlenítés. Ennek használatához le kell zárjuk az utasteret: ablakokat felhúzni, ajtókat bezárni. Viszont legyen nyitva minél jobban a szellőzőrendszer, szelep tárva, klímát járatva. A folyékony tisztító afféle füstfelleget árasztva jut el mindenhova, ezért is zárjuk a rendszert, hogy ne „szökjön” fölöslegesen. Pár perc alatt hat, azután egy nagyon alapos szelőztetés javasolt. Itt ugyan nem áll fenn a veszélye, hogy az elektronika sérül, ellenben mindkét autóklíma tisztítás házilag történik és mindkét módszer vegyszerekre épül, ami aztán napokig mindent beborít az utastérben és be is fogjuk lélegezni.

Profi autóklíma fertőtlenítés

Ezek már a drágább eljárások, de bőven megérik az árukat. Autóklíma tisztítás ózon segítségével is történhet, ennek az eljárásnak az alapja, hogy egy generátorral instabil ózon molekulákat juttatnak az utastérbe és főleg a klímarendszerbe. A Cool-mobil autóklíma fertőtlenítés során a molekulák fékeveszetten kötődni kezdenek, ami azt jelenti, hogy ami lehet, oxidálódik, és marad az ózon után a levegőben oxigén. Ilyen ózonos autóklíma tisztítás Budapest szerte elérhető, illetve vidéken is számtalan szervizben. Az előnye, hogy vegyszer nélkül hatástalanítja a baktériumok, penészgombák telepeit, és ez nem is jelent megalkuvást, mert sokkal hatékonyabb, mint a klór.

Árban hasonló szinten mozog az ultrahangos autóklíma fertőtlenítés. A gép mikronokra bontja a beküldött anyagot, ezeket rezegtetve garantáltan elér a szer minden apró redő közé. Az autóklíma fertőtlenítés utolsó lépéseként vékony filmréteget alakít ki a belső felületeken, amely az újbóli elszaporodást késlelteti. Emellett ismert még a direkt autóklíma fertőtlenítés, aminek az a lényege, hogy nagy nyomással küldik be a hatóanyagot, kvázi leborotválva a szennyeződéseket a felületről.

Autóklíma fertőtlenítés mellett fontos a töltés

Ha már autóklíma fertőtlenítés, érdemes a klíma gáztartályát is ellenőrizni ilyenkor. A klíma használata megnöveli a fogyasztást, évente 10-15% veszteséggel érdemes kalkulálnunk. Akkor pedig nem mindegy, hogy milyen teljesítménnyel dolgozunk. Az autóklíma töltés árak 2019 elején elképzelhető, hogy növekednek, de alapvetően a pótolt mennyiség függvénye, hogy párezer forintot, vagy tízezret fogunk otthagyni. Töltés előtt általában nitrogént pumpálnak a rendszerbe, így tesztelik, hogy nincs-e valahol szivárgás – minek töltsük tele, ugye, ha elszökik valahol? Ha gyanakszunk, érdemes lehet némi felárért ugyan, de UV festékkel megszínezni a nitrogént, ebben az esetben szabad szemmel is jól látható, ha valahol szivárgás. Ha mind az autóklíma fertőtlenítés, mind az autóklíma töltés szolgáltatását ugyanott végeztetjük, tíz és húszezer forint között azért meg kéne ússzuk a műveletet. Ez egyszerre soknak tűnhet, pláne, ha más karbantartási munkákra is be kell ruháznunk, de összességében egy évre bőven megéri az árát. Egyrészt biztosítjuk, hogy a kocsi teljesítményével a folytonos működés hatékony marad, nem kell annyi üzemanyagot égetnünk ugyanazért az eredményért. Másfelől a levegő, amit rendszeresen belélegzünk nem szennyezett. Gondoljunk azokra, akik naponta kocsival utaznak reggel és este, azaz napi 1-2 órát töltenek el itt, nem mindegy!